Geen categorie

Daily 11/30 “V&D blaast de term kekkie nieuw leven in”

Dailes-11-30

Persoonlijk vind ik het uiterst vermakelijk om even door een Nederlands warenhuis te lopen. De saucijzengeur en dames met kniekousjes komen je tegemoet. Nederland op zijn smalst met alle voordeelpakkers. Heerlijk.
In de stad waar ik woon is het zelfs een kortere route naar de winkelstraat: Mensen lopen liever even door de Vroom & Dreesman dan om de kerk heen. Dat klinkt al heel metaforisch, echter wordt de vertrouwde V&D een gebied waar mensen de komende jaren met een grote boog omhoog zullen lopen. In het rapport van de V&D over haar toekomstplannen staat namelijk het volgende over het publiek waar het warenhuis zich op wil focussen: “Onze doelgroep heeft geen maatje 34, maar bestaat uit vrouwen en mannen van 35 tot 65 jaar”.

Ik moet dan gelijk aan een typetje uit Koefnoen denken: Ipie. Metalen montuur, rood kort pittig kapsel, een gehaakt hesje met een knoopje, een witte legging en een klein kuttig rugzakje. Met de symboliek van de gemiddeld Nederlandse vrouw in het achterhoofd, gaat de V&D de komende jaren aan de slag. En geef ze eens ongelijk. De comfort om uiteindelijk zelf voor dit veilige imago te gaan lonkt bij elke vrouw boven de 45, en daar is goed geld in te verdienen.

Advertenties
Standaard

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s