Geen categorie

VPRO cover opdracht

coverrozevpro

Ik krijg echt een enorm creatief “drawingsblock” wanneer ik wil beginnen aan deze opdracht. Ookal vind ik ‘m wel heul leuk – maar ja hè  – kom er gewoonweg niet aan toe want mijn hoofd loopt al over bij het idee dat ik vanaf morgen precies een maand heb om een animatie in elkaar te knallen, met hele beperkte know-how van After Effects.
Dus lijkt me beter om de focus te leggen op Lynda.com, en die wesbite de komende dagen als mn best friend te beschouwen.
Bummer, want I love de VPRO en al zijn covers. Ik heb nog een aantal ontwerpen, maar zoals ik al zei functioneren mijn hersenen niet wanneer ik er aan wil beginnen.
Denk dat ik toch maar iets opstuur, voor het idee dat ik het in ieder geval heb geprobeerd.

Idee van hierboven: De tweedeling; de maatschappij deelt zich op in mensen die zich interesseren in Glutenvrij koken, The Voice Of Holland op vrijdag avond, Milkshake Festival in de zomer, and so on.. Desalniettemin kunnen deze mensen maar geen verbinding met elkaar vinden. M.a.w.: Connection failed, zie het kruisje in het midden, het meest irritante icoontje known to man kind  (want: geen verbinding met internet). Eigenlijk speelt deze irritatie ook op in de samenleving, waardoor we steeds meer uit elkaar groeien: Zie hier, de tweedeling.

Standaard

Een gedachte over “VPRO cover opdracht

  1. Leuke insteek en goed doordacht concept als je het mij vraagt, de nadruk leggen op dat irritante symbool vind ik ook goed werken.

    Alleen vind ik het beeld op deze manier te erg 2 aparte stukken. De mensen en de cirkel hebben niet echt een goede verbinding, de dubbele lijn in de verschillende interesses wekt dat in mijn ogen een beetje op. en doordat het een cirkel is denk ik niet dat het geheel duidelijk is dat die 2 proberen een connectie te vinden. Ik denk dat als je die verbinding wat meer opzoekt dat je een hele goede cover in handen hebt, visueel is het namelijk al fijn om naar te kijken.

    Like

Geef een reactie

