Kwartaal 2

Kick off kwartaal 2

“Introductie van het nieuwe kwartaal en de nieuwe opdrachten! We gaan iets doen met: musea, informatie ontwerpen, animatie en interactie en ruimtelijk ontwerp.”

Oftewel: de inhoud van ons nieuwe kwartaal. Iets doen met musea is in deze een beetje relatief; je kiest voor dit kwartaal 1 musea die vervolgens voor zowel je deeltoets als je eindtoets bron van inspiratie is. Ik had een aantal musea opgezocht die me wel intrigeerde. Een van deze is Zilver Museum, het museum in Schoonhoven wat beschikt over een vaste collectie van vier eeuwen zilver in Nederland en de ontwikkeling van de diverse technieken van zowel zilver- als goudbewerking. Daarnaast is er aandacht voor de geschiedenis van de Zilvermerken en beschikt het museum over een grote collectie klokken en horloges. Elke woensdag- en zaterdagmiddag is er een demonstratie filigrain zilver en je kunt deelnemen aan één van de workshops (op afspraak) zoals Zilver poetsen, waarbij je kennis maakt met verschillende methodes zilver poetsen. Het museum wil op deze manier aandacht vragen voor het afnemende percentage studenten aan de opleiding voor Zilversmederij.

Daarnaast weet ik wel hoe ik dit visueel zou maken in een animatie: very shine stuff met de geschiedenis van 600 jaar Zilver smeden in Schoonhoven.

Een ander idee is het Schaakstukkenmuseum in Rotterdam. Dit musea is misschien visueel heel interessant maar wellicht iets te klein qua onderwerp om voor 2 toetsen te gebruiken.

Ook het Textielmuseum in Tilburg leek me leuk. Nadeel is wellicht dat er te veel informatie in dit museum gegeven word, en het misschien te groot is voor een beknopte info-graphic.

Daarnaast was er ook een tentoonstelling van “Echte Rotterdammers” in het Las Palmas gebouw op Wilhelminaplein, van Rotterdam Museum. Probleem is misschien dat dit museum zich dan zou beperken tot een tentoonstelling en dat is wellicht niet te insteek.

Vooralsnog vind ik persoonlijk de eerste optie het meest interessant. Ik ga hier dan ook research naar doen, misschien komt in de tussentijd een betere optie aan bod.

Daarnaast is het denk ik ook belangrijk om te focussen op het leren animeren.

Standaard

Een gedachte over “Kick off kwartaal 2

Geef een reactie

