Geen categorie

#Boekontwikkelings

Vanmorgen eindelijk mijn boek afgegeven bij de drukker. It’s out of my hands. Nu alle aanvullende onderdelen van het boek (nog een aantal dingen printen en zeefdrukken), en natuurlijk het anti-boek. Yeuy!

Aangezien mijn boek gaat over Food AND Art, dacht ik mijn anti-boek vooral te laten focussen op iets wat je ook daadwerkelijk in veel kunst terugziet, namelijk: Food IS Art. Zo liet Frans van Lent mij al weten dat beeldhouwer Claes Oldenburg (Oorspronkelijk Zweeds, maar: Amerikaan)  veel voedsel gebruikt in zijn objecten die over de hele wereld te zien zijn. Bekend is Dropped Cone, waar een enormous ice cream in Duitsland op een gebouw prijkt.

Ik ben vervolgens klei gaan kopen en zelf een aantal foodies gaan kleien:

IMG_4508

Daarnaast ben ik zelf ook inspiratie tegen gekomen. Toen ik het WeTransfer bestandje naar de drukker stuurde, zag ik een kunstwerk in de achtergrond (WeTransfer gebruikt hun website als een soort expositie plaats voor artists ‘like us’  die iets heel tofs in elkaar hebben gezet, en op deze manier voor zeh whole world te zien zijn), en dit was –  na de klei objecten die ik heb gemaakt voor mijn boek – een aardige inspiratie!

Bruncity; Op deze blog zie je hoe Andreas. G. Portoles gebruikt maakt van steden en kunst. Zo heeft hij ‘French fries’ gemaakt van de New Yorkse wolkenkrabbers…. Awesome! Dit is zeker een inspiratiebron voor mijn boek. 🙂

Kortom, het  maken van het anti-boek is ook in volle gang! 🙂

Standaard

Een gedachte over “#Boekontwikkelings

Geef een reactie

